SE BILDEN
- Joakim K E Johansson -
2026-05-27 08:07 SE BILDEN
I januari 2016 beställde jag mig en Fujifilm X-Pro2 och objektivet 18 mm/f2 från Cyberphoto i Umeå. Eftersom leveranserna av de då nysläppta kamerahusen dröjde, fick jag vänta ända till mars innan ... läs mer..
Läst 1255 ggr | 9 kommentarer.
Läst 1255 ggr | 9 kommentarer.
2023-04-29 18:18 SE BILDEN
För drygt ett år sedan köpte jag mig en Fujifilm X100V, vilken är min fjärde kamera i X100-serien. Jag tillhör nämligen dem som köpte den allra första versionen väldigt tidigt eftersom jag föll ... läs mer..
Läst 6226 ggr | 5 kommentarer.
Läst 6226 ggr | 5 kommentarer.
2020-08-25 13:19 SE BILDEN
Mikael Good skrev nyligen ett uppmärksammat blogginlägg om att moderna kameror har blivit alldeles för avancerade för många av oss. Eller, rättare sagt att de är överlastade med funktioner och ... läs mer..
Läst 8334 ggr | 7 kommentarer.
Läst 8334 ggr | 7 kommentarer.
2016-03-13 11:43 SE BILDEN
När jag på allvar började gatufotografera för några år sedan var det femtiogluggen som gällde (bilden ovanför är tagen med 50 mm). Den funkade väldigt bra för mig, inte minst eftersom jag vid den ... läs mer..
Läst 7088 ggr | 5 kommentarer.
Läst 7088 ggr | 5 kommentarer.
2015-04-25 19:42 SE BILDEN
Idag öppnade nöjesparken Gröna Lund i Stockholm för säsongen. Jag knatade dit för att hänga med ett par fotokompisar och såklart också för att knäppa några bilder. Med mig hade jag som vanligt min ... läs mer..
Läst 8446 ggr | 6 kommentarer.
Läst 8446 ggr | 6 kommentarer.





