SE BILDEN
- Joakim K E Johansson -
2011-03-18 20:51 SE BILDEN
Igår soppade jag en rulle Fomapan 400 i badrummet igen. 10 minuter i D 76 1+1. Jag har börjat exponerar filmen enligt ISO 300 vilket jag tycker ger bättre negativ. En del menar att filmens ”riktiga” ... läs mer..
Läst 10306 ggr | 8 kommentarer.
Läst 10306 ggr | 8 kommentarer.
2011-02-27 12:11 SE BILDEN
För sex år sedan tog jag den sista bilden med min analoga
Pentax Z1-P. Då hade jag precis köpt en ny Canon 20D och den ljusnande
framtiden var min. Jag placerade med glädje min åtta år gamla Pentax ... läs mer..
Läst 9663 ggr | 4 kommentarer.
Läst 9663 ggr | 4 kommentarer.
2011-02-12 11:35 SE BILDEN
Persiennen är nerdragen men ändå öppen. Jag känner mig isolerad trots att jag bor mitt i centrum. Här lever jag bland tegelhusen med utsikt över parkeringsplatsen och innegården.
Men så har det inte ... läs mer..
Läst 11102 ggr | 3 kommentarer.
Läst 11102 ggr | 3 kommentarer.
2011-02-11 14:09 SE BILDEN
Efter flera veckors velande fram och tillbaka har jag så äntligen fått tummen ur och sparkat igång en blogg på fotosidan. Och här är det allra första skälvande inlägget som nu ska lägga ribban inför ... läs mer..
Läst 9714 ggr | 7 kommentarer.
Läst 9714 ggr | 7 kommentarer.




